Fudge!

Ja, ni vet de där gardinerna som jag sydde häromdagen, alltså fyfan vad hela upphängningen av dem inte är på min sida! Idag åkte jag till köpcentret för att köpa mig en till gardinstång och dubbelhållare eftersom jag satsar stort i jul och både kör på en kappa och längder i köksfönstret, nutida kärring som jag är. Ja, hur tror ni det gick då? Jo, det gick galant. Kom även hem och märkte att både stängerna passade till hållaren! Så jag var himla glad där en stund. Fast som ni ser, hållaren. Hållaren= singular. Och hur många hållare krävs det för att hålla upp en gardinstång?! Snap! Det känns ju som att butiksbiträdet kunde hoppat att föreslå att jag skulle köpa fina servetter och tipsat mig om att man behöver två hållare för att hänga upp en gardinstång istället. Så ja, imorgon försöker jag väl igen. Det känns onekligen som att de där jävla julgardinerna inte vill komma upp!
 
Och nu ikväll så har jag varvat att skriva skoluppgift och koka knäck. Inget av det blev särskilt lyckat. Det är lustigt det där med knäck. För varje gång jag ska göra knäck så blir det kola av 'et och när jag ska göra kola så blir det knäck! Likväl spelar det ju ingen roll, eftersom jag uppenbarligen tycker om både och. Och dessutom, med en 27-åring i hushållet så är det väl lika bra att göra knäcken lite mjukare, så att man inte plöstligt står där på bröllopsbilden brevid en tandlös jävel.

Imorgon så ska jag försöka få upp julgardinsjäveln och baka lussebullar, kan bli intressant.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0