December

Tänk mina vänner, att vi kommit ända hit! Nu är det officellt julmånad och i morgonbitti så börjar julkalendern och i övermorgon är det första advent! SOM JAG HAR VÄNTAT! Det är nästan lite för bra för att vara sant och därav så kan jag inte riktigt känna stämningen. Det är tamefan typiskt alltså. Så nu försöker jag peppra i mig allt med julen som jag hittar, helt desperat vältrar jag mig i all slags julporr. Anledningen är som vanligt att jag har varit pepp så långt i förväg, att jag fortfarande hör en röst inom mig som säger att det inte är jul än, som alla jävla grinchar (grincher? grinchen i plural!) sagt åt mig så himla länge. Den här världen hänger då verkligen inte med i mitt tempo. Story of my life, verkligen!  
 
Under dagen så har det iallafall kommit en rent djävulsk mängd med snö och det är ju en fördel för att den sanna julandan ska infinna sig. Nästan för mycket har det kommit and it keeps coming. Det har redan nått den gräns då jag drar mig något enormt för att gå ut. Mer än vanligt då alltså. Jag älskar visserligen att se snön men bara om jag slipper röra den och slipper att i den. Jag är ju sådär bekvämt lagd vet ni. För tänk om jag skulle gå ut nu, då kanske inte mina skor har torkat tills nästa gång jag ska ut och den gången kanske är mycket viktigare! Och då står jag där med blöta skor, nej usch. Tror inte det va.
 
Så idag har jag inte varit ute på hela dagen. Ja, om man bortser från att jag stått på min balkong då alltså. För det har jag, riktigt mycket tycks det också. För på den lilla, lilla fläck precis utanför dörren där jag har stått, har nu bildats en ishalksfläck, av allt stående. Helt livsfarligt är den, och det blir inte bättre av att jag drar med fötterna fram och tillaka på det, för att se hur halt det är heller. Något säger mig att jag inom en mycket snar framtiden kommer att slå halvt ihjäl mig på den där lilla helvetesfläcken. Nå, vad gör det när man alltid har känt sig lite ohel av att aldrig ha brutit en endaste kroppdel, julen är iallafall här och ingen är gladare än jag! Smell ya later!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0